
BMW i3
BMW i3 - малкият електромобил, който отбеляза големия старт на BMW при електрическите автомобили. В настоящата тема ще разгледаме в дълбочина следните характеристики:
ВИДЕО РЕВЮ: BMW i3
С начално производство от 2013 година, BMW i3 излиза на пазара точно преди по-големия си брат i8. Електрическият автомобил е планиран от самото начало като такъв и няма връзка с други заводски серии на немската марка. Футуристичният му вид и неговият еко интериор го направиха моментален хит. Колата все още привлича вниманието на хората по улиците, а с какво е впечатлила екипа на DrivingElectric, ви предлагаме да видите в подготвеното от тях видео.
Видеото е на английски език.

Пробег
През годините марката BMW винаги е била свързвана със скорост и агресия. Едва ли някой е очаквал от немския производител нещо по-различно от създаване на спортна версия на електромобил. Моделите i3 и i3s - (s е спортната версия на електромобила), са снабдени с 42.2 kWh батерия. Но каква е разликата в пробега между двете ЕПС?
Обикновената версия може да ви предложи пробег от 280 километра с едно зареждане на батерията, докато спортният близнак предлага 255 километра пробег отново с едно зареждане. Това ли са обаче единствените разлики между двете возила?

i3 срещу i3s - Кое да изберете?
Въпреки че i3 има по-голям пробег, както вече разбрахме, i3s от своя страна може да се похвали с по-мощен електромотор.
i3s предлага ускорение от 0-100 км/ч. само за 6.9 секунди и максимална скорост от 159 км/ч. Всичко това благодарение на мотор с мощност 135 kW (181 к.с.).
Използваният в i3 125 kW (168 к.с.) мотор предлага ускорение 0-100 км/ч. за 7.3 секунди и максимална скорост от 149 км/ч. И след като вече знаем, че i3 може да предложи по голям пробег, заслужава ли си наистина спортната версия? Истината е, че разликите не приключват до тук. Спортният вариант има по-твърдо окачване, по-широки гуми и е по-нисък. Също така предлага режим на управление “спорт”, който прави колата по рязка. Не трябва да се пренебрегва фактът, че има и разлика в цената.

Цена
Справка с официалния представител на BMW за България ни показва, че можете да се сдобиете с i3 модела на цени от 76 000 лв. и с i3s на цени от 85 350 лв. Тук разликата в цените повдига отново въпроса, заслужава ли си спортната версия? Трудно е да се каже. От една страна i3s е изключително вълнуващ за шофиране и има по-добра устойчивост в завоите, но от друга има по-малък пробег и разликата в цената не е за пренебрегване. Някак си i3 изглежда, като по-добрия избор. Ако все пак търсите четири местен електромобил, можете да разгледате и по-евтините варианти, като VW e-up! и Smart EQ forfour, но удоволствието от шофиране, което BMW-то предлага е несравнимо.

BMW Range Extender (REx)
Няма да намерите тази технология в новите автомобили на BMW, но е хубаво да сте запознат с нея ако сте решили да закупите i3 или i3s втора употреба, който е снабден с нея. И все пак какво е “range extender”?
От името се подразбира, че е технология насочена към увеличаване на пробега, но фактът, че е спряна също повдига въпроси. REx представлява добавен двуцилиндров, бензинов двигател и колкото и странно да звучи въпреки него автомобилът се води 100% електрически. Този двигател всъщност работи, като генератор, той не задвижва колелата и в случай, че се окажете в ситуация в която батерията е почти изтощена, ще можете да я заредите благодарение на тази технология. С други думи, увеличава потенциалния пробег на вашия електромобил.
Но защо ще искате да замърсявате околната среда, при положение, че вече сте избрали да имате ЕПС? Всъщност на тази технология трябва да се гледа, като на карта “излез от затвора” от играта монополи. На всеки може да се случи да изпадне в непредвидена ситуация - с REx можете да спасите положението.
Причината от BMW вече да не използват Range Extender е, че с увеличаването на станциите за зареждане, моментите в които можете да се окажете изненадан от липса на енергия, когато сте на път рязко намаляват. Също така този двигател добавя около 4 000 лв. към цената на електромобила и го прави по-тежък, което от своя страна скъсява максималният възможен пробег с едно зареждане на батерията.

За кого всъщност е предназначен BMW i3, i3s?
Пропуснахме да споменем, че автомобилът е със задно задвижване на колелата, той е четири местен и разполага с пет врати.
Въпреки че се намира в клас супер мини, BMW i3 е сравнително просторен. Ако се возите отзад ще имате достатъчно място за вашите крака и не би трябвало главата ви да опира в тавана. Големият заден прозорец премахва, иначе клаустрофобичното усещане, за пасажерите характерно за автомобилите в този клас. И все пак четириместен, не пет.
Ако имате осигурен за служебен автомобил BMW i3, то със сигурност сте щастливец. И двата варианта на електрическия автомобил изглеждат наистина страхотно и ако се наложи да повозите клиент на фирмата, определено ще бъде впечатлен от преживяването. Също стои доста солидно на магистрала.
Освен ако нямате доста деца, i3 и i3s спокойно могат да изпълняват длъжността на основен автомобил, особено ако шофирате предимно в градски условия. Лесен за паркиране, маневрен и много забавен за шофиране.
По-скъп е в сравнение с други автомобили в този клас, като например Renault Zoe, VW e-up!, VW e-Golf и Smart EQ forfour и багажникът не е от най-големите, но ако бюджетът ви позволява може спокойно да го използвате като втори фамилен автомобил.