Моята количка

Общо
0 продукт продукта
0.00лв.
Продължи с пазаруването

Какво трябва да знаем преди покупка на използван BMW i3

Какво трябва да знаем преди покупка на използван BMW i3

Покупката на електрически автомобил изисква предварително проучване и запознаване с технологията и начина на работа на този нов тип превозни средства. Електромобилите и plug-in хибридите са все по-често срещани по улиците. Предвид все по-масовото им производство през последните години, вече можем да намерим и значително голям брой използвани електрически превозни средства на по-ниски цени.

Ако обаче покупката на нов електромобил иска определени познания, то покупката на електрическа кола втора ръка изисква по-сериозно проучване. В статията ще обсъдим и представим някои важни подробности около покупката на използван електрически BMW i3. Моделът определено може да бъде описан като един от най-успешните на пазара през последните години, което съвсем логично напълни и повечето сайтове за използвани автомобили с предложения на доста изгодни цени.

Видове BMW i3

Нека първо се запознаем с различните спецификации на BMW i3. Те се разделят основно на два вида - BEV и REx (Battery electric vehicle - електромобил) и (Range Extender - електромобил с бензинов двигател, който служи като генератор на заряд в батерията при необходимост). Повече за REx можете да научите в специално подготвения материал за електромобила.

 

  • BMW i3 60 Ah
  • BMW i3 60 Ah REx
  • BMW i3 94 Ah
  • BMW i3 94 Ah REx
  • BMW i3s 94 Ah
  • BMW i3 120 Ah
  • BMW i3 120 Ah REx
  • BMW i3s 120 Ah

 

Означенията след “i3” дават информация за капацитета на батерията и пробега (Ah), наличието на бензинов генератор (REx) и дали моделът има спортни подобрения (i3s).

 

Модел

Капацитет на батерията

Електрически пробег

Допълнителен пробег от REx

BMW i3 60 Ah

18.8 kWh

130 км

-

BMW i3 60 Ah REx

18.8 kWh

116 км

124 км

BMW i3 94 Ah

27.2 kWh

183 км

-

BMW i3 94 Ah REx

27.2 kWh

156 км

134 км

BMW i3 120 Ah

37.9 kWh

246 км

-

BMW i3 120 Ah REx

37.9 kWh

203 км

117 км

 

Впечатление прави по-малкият електрически пробег при наличието на двигател с вътрешно горене. Това е така, заради допълнителното тегло на агрегата - знаем, при електромобилите всеки килограм отгоре влияе на електрическия пробег.

Има и критици на технологията REx. “Какъв електромобил е това, щом има двигател с вътрешно горене?”. До известна степен подобни твърдения имат основание, но трябва да се знае, че като цяло двигателят се използва единствено като генератор и зарежда батерията, ако изпаднете в непредвидена ситуация и наблизо няма зарядна станция. В начален етап, в какъвто се намират ЕПС в момента, подобна асистенция е по-скоро положителна, полезна екстра, която спомага за по-лесната адаптация на купувачите и намаляване на техните тревоги, свързани с пробега.

 

употребяван електромобил bmw i3

От BMW стартират ерата “i3” с 60 амперчасовата версия. Първите бройки са на пазара от 2014 година, което означава, че възможно най-старите коли в сайтовете за продажба на автомобили втора употреба са произведени  2014 или 2015 година. Това е важно от гледна точка на гаранцията и по-конкретно гаранцията на една от най-скъпите части - батерията.

До 2020 година всички електромобили BMW i3, продавани в Европа, са с гаранция до 100,000 километра. От 2020 година обаче немският производител обяви, че натрупаната база данни от техните стари модели, които вече са продадени, показва ниски нива на проблеми с батерията и минимален спад на капацитета. Получените резултати от наблюденията на използвани автомобили, позволяват удължаване на гаранцията до 160,000 километра и / или 8 години за всички нови продадени бройки.

Това е страхотна новина за всички бъдещи собственици на нови i3-ки, но също така е много добра обратна информация за всички, които се колебаят дали да си закупят използван електромобил на марката - да направете го, батериите се представят по-добре от очакваното.

 

Информацията от BMW е обнадеждаваща, но евентуална повреда в батерията би ви струвала скъпо. И все пак, нашата препоръка е да приоритизирате колите с гаранция пред тези с изтекла.

Обобщен съвет: Преди покупка на BMW i3 си задайте въпроса за какво основно ще използвате електромобила. Ако ще го карате предимно в градски условия и на къси разстояния, то по-старите 60 Ah версии ще ви свършат работа, без да се налага да разполагате с голям бюджет. Опциите с по-големи батерии и съответно Range Extender са по-скъпи, но предлагат по-голям пробег и по-малко безпокойство на пътя. Както стана ясно, животът на батерията е по-дълъг от очакваното, но все пак при търсенето се насочете към коли, които все още са в гаранция.

Покупка на по-евтин BMW i3 от САЩ?

 

Вносът на по-евтини автомобили от САЩ или Канада има своята история в България и Европа. Очакванията тенденцията да продължи с електромобилите се сбъдна, като по-добрата цена накара много автокъщи и физически лица да прибегнат до внос на ЕПС от Северна Америка.

Вносът на BMW i3 и i3s стои по абсолютно същия начин. В България и в много други европейски страни автокъщите поддържат в наличност американски версии на модела, поради солидния интерес на купувачите да се сдобият с качествен електромобил на по-достъпна цена.

Ако желаете да закупите използван електромобил i3 от САЩ, е хубаво да знаете за особеностите при зареждането. Различните стандарти за безопасност на двата континента водят до различни изисквания при зареждането на електромобилите, което от своя страна налага техните собственици да се снабдят с подходящи кабели и преходници, които позволяват извършването на процеса в Европа.

Ето какво трябва да знаете за зареждането на американски BMW i3 в Европа.

Зареждане на американски BMW i3 в България

Преди време подготвихме статия с полезна информация за зареждането на електромобили и хибриди, предназначени за американския пазар, в Европа. В зависимост от производителя вариантите могат да се различават. Това което трябва да знаете за използван електромобил BMW i3 внос от САЩ или Канада е следното:

AC зареждане

Американските BMW i3 са снабдени с конектор тип 1 (Type-1 J1772) за зареждане от публични или мобилни AC станции. Това е монофазен стандарт, което означава, че бордовото зарядно на превозното средство позволява зареждане с мощност до 7.4 kW. Това се различава от тип 2 стандарта (IEC 62196), който е сертифициран в Европа.

За щастие, на пазара има кабели, които позволяват свързването на електромобил с Тип 1 конектор към зарядна станция с Тип 2 конектор. Друга опция е използването на преходник Тип 2 към Тип 1. По този начин напълно спокойно може да бъде зареден американски BMW i3 от най-разпространените AC стационарни станции в Европа.

кабел за зареждане на bmw i3 внос от сащ


DC (бързо) зареждане


За жалост, бързото зареждане на BMW i3 в Европа е проблемно или по-скоро изисква по-скъпо оборудване. Електромобилът разполага със CCS Combo 1 конектор за бързо зареждане, докато станциите в Европа са със CCS Combo 2 конектори. За да зареждате от подобна станция, ще трябва да се снабдите с преходник от CCS Combo 1 към CCS Combo 2, който е на цена в порядъка на 1000 евро. Алтернативен вариант е подмяна на цялата зарядна система от американска към европейска, но тази процедура отново е свързана със солидни разходи.


Обобщеният ни съвет отново включва внимателното съгласуване за какво предимно ще използвате електрическото превозно средство. Американски i3 би бил страхотно бюджетно решение, ако го използвате в градски условия и закупите единствено кабел или адаптер за AC зареждане в Европа. Ако желаете да зареждате на бързозарядни DC станции, то инвестицията за покупката на преходник или подмяна на цялата зарядна система може допълнително да наклони везните в полза на покупка на европейски i3. Направете си хубаво сметката преди покупка, като вземете предвид всички описани допълнителни разходи в статията. BMW i3 е един от най-разпознаваемите електромобили в света. Самата идея да закупите подобен електромобил означава, че вече сте на правилния път.