Инвестира ли достатъчно Европа в електрическата мобилност?
Развитието на електрическата мобилност е пряко свързано с ангажираността на големите държави и желанието им за инвестиция в този сегмент. Набиращите все по-голяма сила зелени идеи включват и планове за развитие на коли задвижвани от ток, като основна цел е подпомагането на зарядната инфраструктура. В световен мащаб през последните години Китай се е славил винаги, като основен насърчител за електромобилите със сериозни инвестиции в тази насока, но информациите за инвестиции в Европа през вече изминалата 2019 година шокираха обществеността и по-специално всички свързани с електрическите превозни средства.
Според базираният в Брюксел Transport and Environment, сумата, която Европа е отделила, като инвестиции в сектора е 19 пъти по-голяма спрямо тази от преди 2 години, която е била скромните 3.2 милиарда евро. В сравнение, за Китай стойността е била 22 милиарда евро за 2018 година, белязани от спад през 2019 година - 17.1 милиарда евро.
На практика инвестициите на Китай в електрическа мобилност бележат лек спад, докато тези е Европа направо експлодират и изпреварвайки азиатската страна.
Откъде идва този ръст в Европа? До голяма степен разликата е на базата на сериозните инвестиции от страна на Volkswagen в електрически превозни средства.
По всичко изглежда, че тенденцията ще продължи за стария континент. Очаквани са допълнителни данъчни облекчения за електромобилите, като част от европейския план за възстановяване от пандемията COVID-19.
Европейските автомобилни производители приемат добре инициативата, предвид факта, че имат да покриват квоти за вредни емисии. От Financial Times добавят:
Евро директива налага на производителите да намалят своя въглероден отпечатък до средно 95г на километър до 2021 година или рискуват глоби на стойност милиарди евро.
Въпреки че лобистката група на автомобилната индустрия в Брюксел апелира за снизходителност след избухването на COVID-19 - което доведе до спад на продажбите и затвори фабриките на най-големите марки, от асоциацията обявиха, че ще се съобразят с новите правила.
На фона на спада на продажби на автомобили с почти една трета през първите три месеца на 2020 година, регистрацията на нови коли с батерия е нараснал с цели 56% на годишна база, твърди базираният в Берлин пазарен изследовател Матиас Шмид.
От Volkswagen заявиха, че ще инвестират 33 милиарда евро в електромобили през следващите четири години. Тяхната цел е да разполагат с 75 модела автомобили с батерия на борда до 2029 година.