Моята количка

Общо
0 продукт продукта
0.00лв.
Продължи с пазаруването

Tata Motors пусна електрически SUV за под $20,000 в Индия - ще се раздвижи ли пазарът на електромобили в страната?

Tata Motors пусна електрически SUV за под $20,000 в Индия - ще се раздвижи ли пазарът на електромобили в страната?

Базираният в Индия автомобилен производител Tata Motors, пусна в продажба дългоочаквания електрически SUV Nexon EV в своята родина, като основна цел пред компанията е налагането на доминация на иначе големия индийски пазар. Какво обаче можем да очакваме от Nexon EV и какви са неговите основни технически параметри?

 



Няма как да не започнем с пробега. Nexon EV разполага с батерия с капацитет от 30.2 kWh, което според изнесените данни би трябвало да означава около 300 километров пробег с едно зареждане. Зареждането от бързозарядна DC станция от 0 до 80% отнема един час, докато зареждането от домашна AC зареждачка отнема осем часа. Задвижващата система на Tata Motors - Ziptron предлага въртящ момент от 245 Nm, a ускорението от 0 до 100 км/ч. е за 9.9 секунди, като това е първото електрическо превозно средство на компанията снабдено с тази задвижваща система.

 

Nexon се предлага с мобилно приложение за дистанционно управление на различни функции, включително предварителна подготовка на температурата.

 

 

Какво обаче прави този електрически SUV толкова дългоочакван и оправдани ли са надеждите на компанията за доминация на родна земя?

Nexon EV ще се предлага в три варианта - XM, XZ+ и XZ LUX, като най-достъпната спецификация ще е на цена под $20,000. Ключовото предимство на електрическото превозно средство в случая е неговата цена, която е постигната благодарение на невероятната вертикална интеграция на производствения процес на Tata Motors. Клетките на батериите се произвеждат от Tata Chemicals, a електрическия мотор е дело на Tata Autocomp. Какво друго привлича вниманието? В цената на SUV-то влиза и монтаж на зарядна станция в дома или на работното място на клиента, което се очаква да окаже сериозно влияние върху продажбите на превозното средство.


Tata Motors планира да продава Nexon EV от 60 търговски обекта в 22 града. За да разшири зарядната инфраструктура в страната, Tata Power, която вече е създала мрежа от около 100 зарядни станции планира да мащабира до 650 до март 2021 г.

Преките конкуренти на Nexon EV са MG ZS EV, който бе пуснат в Индия наскоро и получи над 2800 резервации преди пускането и сега планира да увеличи производството, за да доставя 500 бройки на месец от април 2020 г. Tata все още не е пуснала никакви данни за поръчките на Nexon, но с по-ниската цена и с местното производство, изглежда, че ще се справят поне толкова добре, колкото MG тази година. Като добавим Kona и други електрически SUV, които се сериозно навлизат на този пазар, бихме могли спокойно да очакваме общите продажби на електромобили в Индия да надхвърлят 10 000 броя.