Моята количка

Общо
0 продукт продукта
0.00лв.
Продължи с пазаруването

Porsche Taycan - eдин от най-дългоочакваните електромобили бе официално представен

Porsche Taycan - eдин от най-дългоочакваните електромобили бе официално представен

Porsche Taycan е един дългоочакван електромобил, всъщност през последните четири години многократно се появяваше различна информация за първото електрическо превозно средство на немския производител, но най-накрая можем да ви представим официални данни.

Преди четири години от Porsche обявиха планове за създаване на електрически автомобил под наименованието Mission E. Изненадващото в случая е изключителната прилика между концепцията, която бе показана тогава, и официалният електромобил, който вече е пуснат в производство. 

Porsche Taycan е четири местен седан, който поне за момента се предлага в две спецификации - Turbo и Turbo S. В бъдеще се очаква да бъдат пуснати и на още версии на електромобила, които ще са по-евтини от първите спецификации. И двата представени модели са със задвижване на четирите колела, като разполагат с електромотор на двете оси, а този, който отговаря за задвижването на задната, е свързан към двустепенна скоростна кутия

Задвижване

Taycan Turbo предлага мощност от 460 kW (616.9 конски сили), но с включен лаунч контрол, електромобилът работи при пикови стойности от 500 kW (670.5 конски сили). Тези показатели означават, че ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема 3.2 секунди, 0-160 км/ч. - 6.9 секунди и 0-200 км/ч. - 10.6 секунди. Максималната скорост е ограничена до 260 км/ч.

Taycan Turbo S също може да се похвали с 460 kW (616.9 конски сили) мощност, но при включен лаунч контрол мощността скача до 560 kW (751 конски сили). Съответно и ускорението от 0 до 100 км/ч. е за невероятните 2.8 секунди, 0-160 км/ч. - 6.3 секунди, 0-200 км/ч. - 9.8 секунди. Максималната скорост отново е ограничена до 260 км/ч.

Пробег

Максималният пробег на Turbo версията по WLTP е 450 километра. От Porsche също така са обявили минимален пробег, който е 388 километра. Средният разход за 100 километра е 26 kWh.

Turbo S разполага с пробег от 412 километра, отново по WLTP, а минималният пробег е 381 километра със среден разход на 100 километра от 26.9 kWh.

Зареждане

И двете версии на електромобила се предлагат с 93.4 kWh батерия. Бордовото зарядно позволява трифазно AC зареждане до 11 kW, като в бъдеще ще бъде възможно закупуването на допълнително зарядно с по-малки размери, което ще позволи зареждане до 22 kW.

По-интересно стоят нещата с бързото DC зареждане. Електромобилът може да бъде зареден за невероятните 22.5 минути, ако е свързан към 800 волтова станция, която предлага зареждане с 270 kW. На подобна станция за пет минути могат да бъдат добавени 100 километра пробег - наистина невероятно.

Аеродинамика

От Porsche обявиха, че Taycan има най-добрият коефициент на съпротивление - 0.22, показател с който не може да се похвали друг автомобил на компанията.

Цена

Очакванията за висока цена на електромобила не само се потвърдиха, но и надминаха всички предварителни прогнози. И двете версии на електромобила стартират над $150,000. По-конкретно, модел Turbo - $150,900, a модел Turbo S - $185,000.

Електрическите превозни средства са изключително важен компонент в борбата за намаляване на замърсяването в транспортния сектор и затова винаги е приятно да виждаме вдъхновяващи и амбициозни проекти, които навлязат на пазара.

Също като много Porsche-та преди него, Taycan може да бъде следващата кола, която се поставя като плакат на стената в детската стая или на екрана на смартфон. Porsche неведнъж са доказали, че могат да променят хода на играта, когато се включат в нея. Taycan поставя началото на приключението наречено Mission E.

Съвсем скоро можете да очаквате детайлни технически параметри за новия електромобил в специално създадената за целта страница на EVPoint.

галерия от представянето