Повратната точка за електромобилите според Volkswagen

По-ниски разходи за поддръжка, особено ако трябва да сравним цените на електричеството и горивата, по-голямото удоволствие от шофирането (лесно, тихо и с невероятно ускорение), изглежда, че електромобилите ще сложат край на ерата на автомобилите задвижвани с двигател с вътрешно горене. Но какво им пречи за установяване на доминация към този момент?
Според Рейнхард Фишер, старши вице президент на Volkswagen Group отговорен за стратегиите на бранда в Северна Америка, сме все по-близо до моментa на превес на електрическата мобилност. Той сподели:
“Ние силно вярваме, че повратната точка наближава, като сме на мнение, че тя зависи от изравняването на цените на конвенционалните автомобили и на електрическите. Това ще доведе нови клиенти за ЕПС.”
“След като премине първичният страх, който е характерен за всяка нова технология, хората бързо ще разберат, че електромобилите са по-добрият вариант.”
"Не мисля, че ще е необходимо голямо убеждаване ", каза Фишер." Има фундаментално любопитство. Всички виждат крайния резултат.”
“След като човек си закупи електромобил, той бързо разбира, че разходите му за поддръжка са наполовина, спрямо това което е трябвало да отделя за конвенционален автомобил”.
Производителите, които първи предложат ЕПС с пробег от 300 километра с едно зареждане, на цените на конвенционалните автомобили в същия клас, ще получат голямо пазарно предимство.
Вече виждаме, как електромобилите с голям пробег се представят на пазара - в най-честия случай производителят се налага да увеличи капацитета на производство. Дори по-скъпите електрически коли, предлагащи солиден пробег привличат сериозен интерес, защото както вече споменахме, ниските разходи по поддръжка правят цялостната цена на возилото изключително атрактивна.
От Volkswagen подготвят електромобил, който ще отговори на много от изискванията на потребителите. ID.3 е модел, който ще бъде пуснат в продажба през 2020 година, а комбинацията от пробег над 350 километра и цена под 40,000 евро, насочва погледите на широката публика към него.
Фишер завърши представянето на вижданията си с това, че според него е от значение и развитието на зарядната инфраструктура, за да се намалят притесненията на хората свързани със зареждането, но е въпрос на време преди и тази тревога да бъде премахната.
Допълнителна информация по темата:
Какво е необходимо за да станат електромобилите по-масови?
Принадлижи ли бъдещето на електромобилите?