Електрически мотор с иновативен дизайн предлага по-добра ефективност
Един от основните аргументи в подкрепа на двигателите с вътрешно горене е, че те предлагат все още много възможности за развитие. Примери за това са променливата компресия и цикълът SPCCI. Ефективността на електрическите мотори е около 90 процента, което от своя страна показва, че голямо развитие едва ли може да се очаква в тази насока. В противоречие с тези очаквания, белгийска компания представи концепция на нов вид електромотор, който ще може да предложи 98 процента енергийна ефективност.
Новият двигател, според производителя, е много способен поради начина, по който е първоначално замислен. Неговите кабели са разположени в правоъгълна секция, различна от традиционната кръгла, което спестява място и предотвратява загубите на енергия породени от спецификите на медта.
Намотките също разчитат на охладителната система, която им помага да поддържат възможно най-ниска температура, но аксиалният поток позволява на двигателя Magnax да има високо съотношение мощност-тегло. Изображението по-долу демонстрира точно това:
Докато радиалният електромотор използван в BMW i3 предлага 168 конски сили (125 kW), 250 Nm, и тежи 46 килограма, този на Magnax, със същия въртящ момент ще предлага 268 конски сили (200 kW) и ще тежи само 16 килограма.
Тъй като масата е един от трите стълба на добрата ефективност при електромобилите, които също трябва да се справят с тежки батерии, всяка възможност за намаляване на теглото е винаги добре дошла. Това е класически пример за получаване на повече от по-малко.
По-ниското тегло на електромотора на Magnax, означава и по-малка нужда от ресурси за неговото изграждане. Магнитът в електромотора на BMW i3 тежи 2 килограма, докато този на Magnax е 1.2 килограма. Това може да се окаже изключително важно в бъдеще, защото дори в момента, производителите на електромобили използват голямо количество неодимови магнити при изработката им.
От Magnax твърдят, че електромоторите им са перфектни за автомобили, мотоциклети и самолети. С нетърпение очакваме първия електромобил оборудван с един от тях. А защо не и с четири, ако моделът е със задвижване на четирите колела?
Източник: Magnax