ZF представя: усъвършенстван електрически мотор с две скорости
Friedrichshafen. ZF качват една предавка нагоре - представят усъвършенстван електрически мотор с две скорости! Подобренията по мотора ще позволят по-голям пробег с едно зареждане на батерията, благодарение на по-ефикасно използване на наличната енергия. Допълнителен плюс е компактният дизайн, който го прави подходящ и за по-малки градски електромобили. Комбинацията от ефикасност и практичност определено ще се впише добре и в спортни превозни средства.
С новото си двускоростно решение, ZF представят следващия етап в електрическата мобилност. “За всекидневните електромобили е важно да се спестява максимално количество енергия от всяко едно зареждане” - заяви Берт Хелуиг, системен началник в отдел електрическа мобилност в ZF. “Всеки процент подобрение в ефикасността при конверсията на енергия, се превръща в два процента по-голям пробег.”
За да подобрят представянето на новата си задвижваща система, ZF надградиха своите познания и създадоха електрически мотор с максимална мощност от 140 kW в комбинация с двускоростен принцип на работа. “Комбинацията от нашия ноу-хау в областта на електрическите мотори, скоростните кутии и електрониката ни помогнаха да постигнем най-добрия възможен пробег от всяко едно зареждане на батерията” - също добави Хелуиг.
Превозните средства с двускоростно задвижване ще могат да увеличат своя пробег с около 5% в сравнение с електромобил с една скорост. Смяната на предавката се извършва при скорост от 70 км/ч. посредством CAN системата на електромобила, която също позволява настройка на различни стратегии за промяна на предавката в зависимост от целите и спецификите на вашето пътуване. Например електромобилът може да идентифицира, благодарение на GPS-a, къде ще бъде извършено вашето следващо зареждане на батерията и на базата на тази информация да премине в еко режим при нужда.
За производителите на електромобили, новото двускоростно задвижване предлага две опции за подобряване на ефективността. Те ще могат да подобрят пробега, като запазят размерите на батерията или да намалят размера на батерията, без това да влияе на изминатите километри с едно зареждане.
Както вече споменахме, тази двускоростна система е с по-малки размери в сравнение със стандартните електромотори с една скорост. Това предимство, позволява инсталация в компактни градски автомобили, където пространството е лукс.
Производителите, които търсят оптимални резултати по отношение на ускорение и максимална скорост, също могат да се възползват от тази концепция. “До сега с наличните електромотори, производителите на електромобили трябваше да избират между висок начален въртящ момент или висока максимална скорост” - обясни Хелуиг. “Ние намерихме решение на този конфликт и новото задвижване ще бъде подходящо, както за страхотни резултати при ускорение, така и при по-тежки превозни средства.”
Модулният подход на ZF комбинира 2-степенната скоростна кутия с електромотори с мощност до 250 kW. Това осигурява повишено ускорение и евентуално по-висока максимална скорост. Със своята модулна концепция новото задвижване може да отговори на най-различни изисквания.