В Сан Франциско обмислят въвеждането на транспорт без вредни емисии до 2040 година
В момента виждаме хора, които обичат електрическата мобилност и такива, които не я понасят. Вторият тип хора, често ще блокират достъпа до зарядни станции с техните конвенционални автомобили, защото по някаква причина електромобилите им пречат. Те не осъзнават, че битката на този тип мобилност е срещу замърсяването на въздуха в големите градове, като Сан Франциско.
Ясно е, че автомобилните производители няма да направят промяната от самосебеси. С инвестиции на стойност милиарди долари в разработки и производство на двигатели с вътрешно горене, те ще направят всичко възможно да забавят този процес. Ще се възползват от нишата на електромобилите, докато на свой ред получават възвръщаемост на по-дългосрочните си инвестиции свързани с конвенционалните автомобили. Промяната трябва да дойде от нас.
Сан Франциско не е сам в опита си да премахне мръсния въздух. Париж обяви, че няма да приема по улиците си, автомобили които замърсяват въздуха от 2030 година, а Франция като цяло ще направи забраната от 2040 година. Китай, със своите силно замърсени мегаполиси и с продадени 23 милиона коли през 2018 година, играе голяма роля в промотирането на електрическите превозни средства.
И все пак е необходимо да се даде време, както на производителите, така и на потребителите. Поради тази причина в Сан Франциско са направили план с който постепенно да се получат желаните резултати.
Планът включва методи за намаляване на изминатите километри с автомобили задвижвани с горива и увеличаване на този показател при електрическите превозни средства. Целта също обхваща и намаляване на продажбите на дизелови и бензинови коли до 2025 и насочване на потребителите към електромобили до 2030 година.
За да се увенчават с успех целите на града, ще се наложи и изграждането на зарядна инфраструктура. Предстои пускане на паркинги снабдени със зарядни станции и модернизиране на вече съществуващите, като с напредването на годините, все по-голям брой от местата в тях ще бъдат пригодени за нуждите на водачите на ЕПС.