Краш тест на Model 3 показва нов технологичен стандарт за безопасност

Tesla постигна някои впечатляващи резултати при краш тестове с Model S и Model X в САЩ и Европа в миналото. Model 3 също така успя да вземе пет-звезден рейтинг във всяка категория свързана с проверка на сигурността от NHTSA.
Сега последният модел на американския производител бе проверен от Euro NCAP и резултатите са доста добри. Организацията е била особено впечатлена от активната система за безопасност на Tesla.
Матю Авери, изследователски директор в Thatcham Research, коментира системата за избягване на сблъсък на Model 3:
“Tesla Model 3 постигна един от най-добрите резултати при теста на системата за безопасност, всъщност толкова висок резултат не сме виждали до днешна дата. Асистенцията за избягване на сблъсък е първокласна, като прибавим и автономното извънредно спиране и системата за предупреждение за сблъсък, то определено трябва да похвалим Tesla за свършената работа.”
Тестът е бил фокусиран върху проверка на системите автопилот - като, избягване напускането на пътното платно и предупреждение при заплаха от сблъсък в “слепите зони” за шофьора. Проверката не е включвала тест на системата за автоматично завиване, и круиз контрол адаптиран към справяне с трафик. Подобен тип тест ще бъде направен догодина.
Tesla Model 3 е записал 94 от 100 възможни точки в категория “safety assist”.
Авери добави, че Model 3 се е възползвал от предимствата на електрическите превозни средства, при направения краш тест:
“От Tesla са свършил чудесна работа, за да извлекат предимствата на структурните особености на електрическия автомобил. Пораженията след удар са по-малки, поради липсата на двигател с вътрешно горене и заради ниския център на тежестта."
Видео от краш теста с Model 3:
Резултати на последните автомобили тествани от Euro NCAP:
Превозно средство |
Защита на възрастните пътници(%) | Защита на децата (%) | Уязвими участници в движението(%) | Safety Assist (%) |
DS 3 Crossback (стандартно ниво на безопасност) | 87 | 86 | 54 | 63 |
DS 3 Crossback (с пакет за безопасност) | 96 | 86 | 64 | 76 |
Kia Ceed (стандартно ниво на безопасност) | 88 | 85 | 52 | 68 |
Kia Ceed (с пакет за безопасност) | 88 | 85 | 68 | 73 |
Mercedes-Benz B Class (стандартно ниво на безопасност) | 96 | 90 | 78 | 75 |
Mercedes-Benz GLE | 91 | 90 | 78 | 78 |
Škoda Scala | 97 | 87 | 81 | 76 |
Tesla Model 3 | 96 | 86 | 74 | 94 |
Авери завърши своя коментар със следните думи:
“Tesla заложи много на това да промотира колко е безопасен техният електромобил, и е хубаво да видим, че финалният продукт отговаря на тези заявки. Щеше да е невероятно, ако от Tesla можеха да предложат и подобрение на безопасността за по-старите си модели с ъпдейт.”
Фред Ламбърт от Electrek коментира:
“Ако се обърнем и погледнем всичкия шум около катастрофирали и запалили се електромобили на Tesla, е очевидно, че компанията се интересува от промяна на грешните схващания и резултатите от теста показват точно това.
Това просто е поредният тест за безопасност, който Tesla премина повече от успешно.
Важно е да се отбележи, че проверката показва и предимствата на електромобилите, като цяло, спрямо конвенционалните автомобили, когато говорим за безопасност. Липсата на двигател с вътрешно горене и ниският център на тежестта (заради разположението на батерията), определено могат да бъдат животоспасяващи фактори, с които широката публика не е запозната.”