Tesla става най-продавания автомобил в Норвегия
Продажбите на Tesla в Норвегия са значителни, като дори изминалият месец бележи ръст. Очакванията са това да е най-силното тримесечие на марката, от гледна точка на доставки, но все още се очакват финалните данни.
Статистиките, които имаме конкретно за пазара в Норвегия са следните:
Продажбите на Tesla са скочили до 3 760 бройки през юни, като този показател прави марката най-продаваната за месеца с 24.5% пазарен дял. Пазарният дял за компанията на Илон Мъск от началото на годината досега е 16.1%.
Това са данните за регистрирани нови автомобили в Норвегия (OFV Registration statistics):
Цифрите показват, че от Tesla са доставили повече автомобили от следващите два най-добре продаващи производители в страната взети заедно (VW и Toyota).
Най-продаван e Model 3 - 2 999 бройки.
Този ръст в продажбите на конкретната марка прави 48% от продажбите в страната да принадлежат на електромобили. Абсолютен рекорд в световен мащаб. През 2018 година скокът на продажби на електрически автомобили в Норвегия бе 40% - един от всеки три продадени автомобила беше с нулеви вредни емисии.
В страната са си поставили за цел до 2025 година всяка продадена нова кола да бъде електрическа. Това е най-амбициозната цел, но кой ако не Норвегия е би могъл да постигне подобно нещо?
Честно казано, не е нещо ново за скандинавската страна да е водач по продажби на електромобили, но тези статистики също така показват какво влияние може да окаже пускането на нов модел върху пазара.
Поради тази причина предвижданията на повечето хора за електромобилите са по-скромни.
Предстои пускането в продажба на изключително много модели, всеки от които ще бъде олицетворение на перфектния заместител на конвенционалния автомобил за различните групи хора. Tesla определено е водач в това отношение с Model 3, който предложи изключителните възможности на футуристичната компания на една доста достъпна цена.
Ако останалите производители на ускорят значително техните програми свързани с електрическата мобилност, и не увеличат планираната продукция тези показатели, даващи предимство само на една марка могат да се прехвърлят и на глобално ниво.