Моята количка

Общо
0 продукт продуктa
0.00лв.
Продължи с пазаруването

Колко струва зареждането на един електромобил?

Колко струва зареждането на един електромобил?

Колко струва зареждането на публични станции и в домашни условия?

Всеки електромобил има батерия с различен капацитет. Капацитетът на батерията се измерва в киловат часа (kWh), мерна единица за енергията, която се съхранява в клетките на батерията. От тук нататък математиката е доста проста. 

Ако вземем за пример Nissan Leaf, който разполага с 40 kWh батерия, а цената на тока за бита е средно около 18-19 стотинки за киловатчас, то за един пълен заряд 40 х 19 ст. = 7.60 лева. Ако говорим за платена публична станция, то цифрите трябва да изглеждат по следния начин - 40 х 50 ст. = 20 лева. Може тези стойности да ви изглеждат високи, но напомняме, че Nissan Leaf може да измине около 240 километра с пълна батерия. Разбира се, цифрите са много ориентировъчни, като не сме взели под внимание нощната тарифа за електроенергия, която е по-ниска.

Какъв разход имат различните електромобили?

След като вече се запознахме с това как се изчислява разходът при електромобилите, решихме да ви представим един тест направен на пистата от календара на Формула 1 - Каталуня, Испания. Тестът включва някои от по-масовите електрически автомобили на пазара в момента и на базата на него можете да добиете представа за приблизителните показатели на всеки един автомобил. Данните са представени на базата на два пробега.

Hyundai IONIQ Electric (28 kWh)

  • Пробег 1: 199 км
  • Пробег 2: 224 км
  • Среден пробег: 212 км
  • Резерва: 5-8 км
  • Разход: 12,2 kWh/100 км

 
Kia Soul EV (30 kWh)

  • Пробег 1: 214 км
  • Пробег 2: 222 км
  • Среден пробег: 218 км
  • Резерва: 7 км
  • Разход: 13,6 kWh/100 км

 
Nissan Leaf (40 kWh)

  • Пробег 1: 235 км
  • Пробег 2: 220 км
  • Среден пробег: 228 км
  • Резерва: 14 км
  • Разход: 16,3 kWh/100 km

 
BMW i3 (33,3 kWh)

  • Пробег 1: 225 км
  • Пробег 2: 237 км
  • Среден пробег: 231 км
  • Резерва: 30 км
  • Разход: 14,8 kWh/100 км

 
Volkswagen e-Golf (35,8 kWh)

  • Пробег 1: 218 км
  • Пробег 2: 244 км
  • Среден пробег: 231 км
  • Резерва: 5 км
  • Разход: 12,4 kWh/100 км

 
Renault  Zoe (41 kWh)

  • Пробег 1: 273 км
  • Пробег 2: 295 км
  • Среден пробег: 284 км
  • Резерва: 15 км
  • Разход: 14,6 kWh/100 км

 
Jaguar I-PACE (90 kWh)

  • Пробег 1: 307 км
  • Пробег 2: 319 км
  • Среден пробег: 313 км
  • Резерва: 10 км
  • Разход: 27,5 kWh/100 км


Митове за публичните станции - предимство ли е вашият бизнес да предлага възможност за зареждане на електромобили?

Както при повечето тепърва навлизащи в нашето ежедневие технологии и електромобилите не правят изключение и съвсем резонно около тях има много митове и грешни представи. Нашият опит показва, че един от спиращите фактори за собствениците на бензиностанции, търговски центрове, паркинги и т.н. за изграждане на станция в техните локации е схващането, че подобна станция би повишила сметките за електричество до небето. Истината е, че сметките наистина се повишават, но след представените изчисления по-горе установихме, че цифрите не са толкова стряскащи. Ако предлагате безплатно зареждане, няма как да изчислите преките ползи от подобна инвестиция. Факт е, че със сигурност подобна станция вдига реномето на вашия бизнес. Ако смятате да предлагате платено зареждане, трябва да сте наясно, че ще отнеме известно време докато инвестицията добие смисъл. 

Ако трябва да обобщим: поставянето на публична станция е страхотен атестат за вашия бизнес и за вас самия, като собственик или мениджър. Платеното зареждане не е лоша идея, но ако това е основният ви бизнес план, то ще трябва да се “заредите” с търпение, докато цифрите започнат да бъдат във ваша полза.

Сайтът използва "бисквитки". Научи повече
Приемам (затвори)
Сайтът използва "бисквитки". Научи повече
Приемам (затвори)