Porsche Taycan Turbo S
390 km Макс. реален пробег |
21.5 kWh / 100 km Среден разход |
83.7 kWh Капацитет |
560 kW (761 к.с.) Мощност |
11 kW / 270 kW AC / DC макс. |
372 507 лв. Базова цена |
porsche taycan turbo S 2020
Porsche Taycan е един дългоочакван електромобил, всъщност през последните четири години многократно се появяваше различна информация за първото електрическо превозно средство на немския производител, но най-накрая можем да ви представим официални данни.
Преди четири години от Porsche обявиха планове за създаване на електрически автомобил под наименованието Mission E. Изненадващото в случая е изключителната прилика между концепцията, която бе показана тогава, и официалният електромобил, който вече е пуснат в производство.
Porsche Taycan е четири местен седан, който поне за момента се предлага в две спецификации - Turbo и Turbo S. В бъдеще се очаква да бъдат пуснати и на още версии на електромобила, които ще са по-евтини от първите спецификации. И двата представени модели са със задвижване на четирите колела, като разполагат с електромотор на двете оси, а този, който отговаря за задвижването на задната, е свързан към двустепенна скоростна кутия.
Динамика
Ускорение 0-100 км/ч | 2.8 сек | Мощност | 560 kW (761 к.с) |
Макс. скорост | 260 км/ч | Въртящ момент | 1050 Nm |
Макс. реален пробег | 390 км | Задвижване | На четирите колела |
Среден разход | 21.5 kWh / 100 км | Батерия | 83.7 kWh |
Цена
България | 372,507 лв. | от 2020г. |
Германия | €180,781 | от 2020г. |
Великобритания | £138,826 | от 2020г. |
САЩ | $186,350 | от 2020г. |
Реален пробег
Макс. реален пробег: 390 km | Макс. пробег | Среден разход |
Градско (студено време) | 380 km | 22 kWh / 100 km |
Магистрала (студено време) | 285 km | 29.4 kWh / 100 km |
Комбинирано (студено време) | 330 km | 25.4 kWh / 100 km |
Градско (топло време) | 545 km | 15.4 kWh / 100 km |
Магистрала (топло време) | 360 km | 23.3 kWh / 100 km |
Комбинирано (топло време) | 440 km | 19 kWh / 100 km |
Максималният пробег на Porsche Taycan Turbo S по цикъла WLTP е 435 km, но реалният пробег е по-скоро 390 km. Разбира се, пробегът изключително много се влияе от стила на шофиране, броя пътници и багажа и особено от външната температура.
В зависимост от външната температура и в зависимост от това дали се шофира в града - с по-ниска скорост, или на магистралата, където скоростта е по-висока, очакваният пробег варира в широки граници.
Таблицата показва реалния максимален пробег на Porsche Taycan Turbo S, който е реалистично да очаквате в зависимост от условията, при които шофирате. Можете да сравните и средния разход на електроенергия за 100 км, при различните условия.
зареждане
Капацитет (използваем) | 83.7 kWh | Капацитет (реален) | 93.4 kWh |
AC тип конектор | Type 2 | DC тип конектор | CCS |
AC порт | Отпред вдясно | DC порт | Отпред вдясно |
AC макс. мощност 1-фазно | 7.4 kW | DC макс. мощност | 270 kW |
AC макс. мощност 3-фазно | 11 kW |
Porsche Taycan Turbo S разполага с 83.7 kWh батерия (използваем капацитет). Стандартното зарядно на автомобила може да зареди батерията от обикновен контакт (2.3 kW) за около 43 часа (20-80%). Зареждането от домашна AC зарядна станция или публична AC зарядна станция (7.4 kW) отнема около 13 часа и половина (20-80%).
На бързозарядна станция с мощност 50 kW зареждането от 20% до 80% би отнело около 70 минути. При зареждане с максимална мощност (270 kW) зареждането отнема впечатляващите 21 минути.