Peugeot e-208
| 295 km Макс. реален пробег |
| 16.1 kWh / 100 km Среден разход |
| 47.5 kWh Капацитет |
| 100 kW (136 к.с.) Мощност |
| 7.4 -11* kW / 100 kW AC / DC макс. |
| 61 846 лв. Базова цена |
peugeot e-208
След като дълги години от Peugeot не обръщаха сериозно внимание на сегмента на електромобилите и на практика имаха само един изцяло електрически автомобил - iOn, дойде моментът в който френският производител поглежда по-сериозно на този тип автомобили.
На вашето внимание е един много известен модел на Peugeot - 208. Фактът, че са решили да направят електрическа версия на може би един от най-известните си серийни автомобили говори доста за бъдещите планове на марката.
Практичният градски автомобил е успял да събере доста солидна батерия в иначе малкото си купе и може да предложи пробег от над 300 километра. В комбинация с възможността за бързо AC и DC зареждане това изглежда като един от най-очакваните електромобили, които ще се появят на пазара.
Динамика
| Ускорение 0-100 км/ч | 8.1 сек | Мощност | 100 kW (136 к.с) |
| Макс. скорост | 150 км/ч | Въртящ момент | 260 Nm |
| Макс. реален пробег | 295 км | Задвижване | Предно |
| Среден разход | 16.1 kWh / 100 км | Батерия | 47.5 kWh |
Цена
| България | 61,846 лв. | от 2020 г |
| Германия | €30,450 | от 2020 г |
| Великобритания | £27,954 | от 2020 г |
| САЩ | Не се предлага |
Реален пробег
| Макс. реален пробег: 295 km | Макс. пробег | Среден разход |
| Градско (студено време) | 290 km | 16.4 kWh / 100 km |
| Магистрала (студено време) | 210 km | 22.6 kWh / 100 km |
| Комбинирано (студено време) | 250 km | 19 kWh / 100 km |
| Градско (топло време) | 450 km | 10.6 kWh / 100 km |
| Магистрала (топло време) | 270 km | 17.6 kWh / 100 km |
| Комбинирано (топло време) | 345 km | 13.8 kWh / 100 km |
Максималният пробег на Peugeot e-208 по цикъла WLTP е 340 km, но реалният пробег е по-скоро 295 km. Разбира се, пробегът изключително много се влияе от стила на шофиране, броя пътници и багажа и особено от външната температура.
В зависимост от външната температура и в зависимост от това дали се шофира в града - с по-ниска скорост, или на магистралата, където скоростта е по-висока, очакваният пробег варира в широки граници.
Таблицата показва реалния максимален пробег на Peugeot e-208, който е реалистично да очаквате в зависимост от условията, при които шофирате. Можете да сравните и средния разход на електроенергия за 100 км, при различните условия.
зареждане
| Капацитет (използваем) | 47.5 kWh | Капацитет (реален) | 50 kWh |
| AC тип конектор | Type 2 | DC тип конектор | CCS |
| AC порт | Отзад вляво | DC порт | Отзад вляво |
| AC макс. мощност 1-фазно | 7.4 kW | DC макс. мощност | 100 kW |
| AC макс. мощност 3-фазно | 7.4-11* kW | ||
Peugeot e-208 разполага с 47.5 kWh батерия (използваем капацитет). Стандартното зарядно на автомобила може да зареди батерията от обикновен контакт (2.3 kW) за около 24 часа и половина (20-80%). Зареждането от домашна AC зарядна станция или публична AC зарядна станция (7.4 kW) отнема около 8 часа (20-80%). Прави впечатление, че електромобилът може да бъде закупен с вътрешно зарядно, което предлага AC зареждане до 7.4 kW или със зарядно приемащо мощност до 11 kW.
На бързозарядна станция с мощност 100 kW зареждането от 20% до 80% би отнело около 30 минути.